תביעות ייצוגיות בענף המזון
בענף המזון יש חובה מיוחדת לעמוד בהוראות חוק מדוקדקות הן על ידי יצרנים והן על ידי יבואנים ומשווקים ולא בכדי.
אף אחד לא היה רוצה ליפול חלילה לנזק בריאותי וגם לא לשלם מחירים מופקעים מעל המפורסם וכיוב'.. 

העילות לתביעה ייצוגית הינן עילות מכוח סעיף 2 לחוק הגנת הצרכן – הטעייה ועילת הפרת חובה חקוקה מכוח פקודת הנזיקין או אי-עמידה בתקן רשמי, כשהסוגיות העיקריות לתביעה ייצוגית בתחום המזון הן: 
    • הטעייה מבחינה כמותית
    •  קביעת מחיר שונה לשני מוצרים זהים.
    •  הטעיות בסימון של תוספי מזון.
    •  מינון חסר של רכיבים מובטחים.
    •  הקטנת אריזות או גביית יתר בשקילת האריזה יחד עם המוצר.
    • היעדר סימון של רכיב. 

הטעיות בנושא סימון המוצרים תופסות מקום נרחב בתביעות הייצוגיות בתחום המזון, כשבמקרים רבים ההטעיות הנעשות יצרני מזון ומשווקים מקצועיים ולאו דווקא נובעות מתוך אי-ידיעה אלא מתוך הטעיות מכוונות. 
מטרת התביעה הייצוגית היא לא רק לשלם כסף לתובע עצמו אלא כלפי ציבור שלם של צרכנים שנפגע בפועל או שיכול היה להיפגע מהתנהלות המנוגדת לחוק ועל כן התביעה הייצוגית מהווה אלמנט של הרתעה. 

לצרכן הבודד אין את היכולת הכלכלית או המקצועית להתמודד מול הטעיות יצרנים, והשימוש הגובר בתביעות ייצוגיות יצר אצל עסקים רבים תחושת ערנות ומודעות לנהוג ביתר זהירות בכל הקשור לציבור הצרכנים. 

אם יש לכם שאלה או רעיון לייצוגית בתחום זה או בתחומים אחרים הנכם מוזמנים לפנות למשרדנו ללא התחייבות.

צרו עימנו קשר
טלפון 03-620-0150 
פקס 03-620-0180 



כל לקוח המטופל על ידי המשרד הוא מבחינתי עולם ומלואו וזכאי למלוא תשומת הלב תוך הקפדה על כל פרט ודבר אשר יכולים לסייע להצלחת ההליך
נגישות
הגדלת טקסט
הקטנת טקסט
ניגודיות גבוהה
ניגודיות הפוכה
פונט קריא
ניווט מקלדת
כיבוי ואיפוס מערכת
מערכת נגישות MAGMA